Графічний метод розв’язання задачі лінійного програмування
Приклад. Знайти найбільше та найменше значення функції
якщо х1 та х2 задовольняють нерівностям (лежать в області D1):
(6.1)
Розв’язування: – нормалі до прямих, які утворені заміною знаків «≤» та «≥» на знак «=». – нормаль до прямої
Будуємо область D1 (рис. 1).
Рис. 1
Алгоритм побудови області D1, може бути таким:
- Будуємо прямокутник Р: ( ).
2. У побудованому прямокутнику шукаємо точки, які задовольняють першу нерівність Для цього будуємо пряму за двома точками перетину з осями координат (0, 6) та (6, 0). Пряма ділить прямокутник Р на дві частини. Та частина прямокутника, яка лежить у напрямку від прямої, має значення лівої частини рівності більші за 6 (у напрямку нормалі лінійна функція зростає), але щоб задовольнити першу нерівність треба розглядати всі значення х1 та х2 для яких ліва частина нерівності менша за 6. Цю умову буде виконано якщо в прямокутнику Р узяти частину, яка лежить на самій прямій та в напрямку антинормалі . Тобто, щоб задовольнити першу нерівність, треба брати точки прямокутника Р, які лежать на прямій і нижче від неї.
3. В одержаному чотирикутнику (трапеції), слід залишити лише ті точки, які задовольняють другу з нерівностей (6.1): . Аналогічно, як і в попередньому пункті, будуємо пряму . Точки, що нас цікавлять (де ) лежать в напрямку нормалі до прямої l2, та на самій прямій.
4. В одержаному трикутнику слід вилучити точки, які не задовольняють умову (третій нерівності в (6.1)). Будуємо пряму і вибираємо точки на прямій та поза прямою в бік антинормалі . Одержимо знову чотирикутник (див. рис. 1).
5. Завершуємо побудову області D1, вилученням з одержаного чотирикутника точок, що не задовольняють нерівності . Це точки, які лежать поза прямою в напрямку антинормалі . Одержуємо п’ятикутник АВСDE. Переходимо до виконання пункту 2.
Шукаємо оптимальні розв’язки.
1. знаходиться в крайній точці області D1, в напрямку нормалі до L, .
2. знаходиться в крайній точці області D1 в напрямку антинормалі . Крайньою точкою області D1 будемо називати точку у якій перетинаються пряма з областю так, що будь-яке зміщення цієї прямої в окіл точки ( в напрямку ) спричиняє відсутність на прямій точок області D1; d – величина (відстань) на яку зміщується пряма в напрямку нормалі або антинормалі.
знаходиться шляхом обчислення функції L у точці перетину прямих l2 та l3 (напрям ). Точку перетину знаходять як результат розв’язку системи рівнянь – значення функції L у точці перетину осі х2 з прямою l1 (напрям ). Точку перетину знаходять через розв’язання системи рівнянь
Відповідь: .
Завдання для самостійних і контрольних робіт
Розв’язати графічно ЗЛП.
1. | 2. | ||
3. | 4. | ||
5. | 6. | ||
7. | 8. | ||
9. | 10. | ||
11. | 12. | ||
13. | 14. | ||
15. | 16. | ||
17. | 18. | ||
19. | 20. | ||
21. | 22. | ||
23. | 24. | ||
25. | 26. | ||
27. | |||
29. | 30. | ||
31. | 32. |
Дата добавления: 2015-06-12; просмотров: 1108;