Основні догмати та течії буддизму
Буддизм — це релігійна доктрина та система практики, які створені на основі стародавніх релігійно-філософських вчень Індії. Він використовує у своєму вченні принцип переродження (сансара), ідеї віддання {карма) та справедливого шляху (дхарма).
Найважливішим першоджерелом вчення буддійською канонічною літературою вважається Трипітат. Санскритське слово «Трипітака» означає буквально «Три кошики» й перекладається як «три кошики мудрості», тобто закону, вчення.
Трипітака складається з трьох частин, чиї назви дають загальне уявлення про зміст. Це «кошик статуту», «кошик повчань» та «кошик тлумачення вчення».
Стрижнем змісту буддизму є проповідь Будди про «чотири благородні істини». Першою з «благородних істин» є така: існує страждання.
Всяке життя, всяке існування в кожному його прояві є стражданням. Народження, хвороба, горе, радість, неможливість отримати бажане, смерть — все це становить страждання.
Друга «благородна істина»: існує причина страждання. Вона міститься в бажаннях, у почуттєвому досвіді. Саме воно призводить до вольових дій, які створюють карму, підтримуючи процес перевтілення живої істоти, продовжуючи тим самим її страждання.
Третя «благородна істина»: страждання може бути припинене через усвідомлення того, що предмети зовнішнього світу та бажання є ілюзіями, як і все, що ми відчуваємо. Таким чином проблему людського спасіння перенесено у сферу свідомості. Повне згасання та припинення всіх бажань і пристрастей, відмова від них, визволення — у цьому сенс третьої «благородної істини» — про припинення страждання.
Повне викорінення всіх бажань відповідає в буддизмові стану нірвани (буквально «згасання»), яка, згідно з буддійськими уявленнями, становить мету людського існування.
Четверта «благородна істина» стверджує, що існує шлях припинення страждань. Це так званий «благородний восьмеричний шлях», що складається з восьми чеснот: правильного розуміння, правильного наміру, правильної мови, правильної поведінки, правильного життя, правильних зусиль, правильних відносин, правильного зосередження.
Людина, що прямує шляхом чеснот, стає на шлях Будди.
Дата добавления: 2015-02-05; просмотров: 1133;