Робота з формульным редактором

 

Формульний редактор призначений для введення математичних виразів і організації обчислень. Точка введення встановлюється клацанням мишки в потрібному місці документа ( там з'являється червоний хрестик ). Після цього можна приступати до набору виразу за допомогою клавіатури. При введенні першого ж символу на екрані формується область формульного блока, обмежена прямокутною рамкою, що розширюється в міру введення наступних символів.

Як і в будь-якій мові програмування, математичний вираз являє собою сукупність чисел, імен змінних і імен функцій, з'єднаних знаками арифметичних дій і круглими дужками. При запису чисел для відділення дробової частини від цілої використовується точка. У іменах змінних дозволяється використовувати великі і маленькі букви латинського і грецького алфавіту, а також цифри і деякі інші символи. На першому місці обов'язково повинна бути буква, усередині імені не допускаються пробіли. Великі і маленькі букви в іменах змінних розрізняються. Довжина імені практично не обмежена. Допускається використання імен з індексами (Х1, Аmax і т.д.). Перехід до набору нижніх індексів здійснюється натисканням клавіші з крапкою, повернення до звичайного режиму - натисканням клавіші пробілу.

Арифметичні операції задаються символами + , - , * , / , ^ . При обчисленні значень математичних виразів застосовується звичайний пріоритет операцій. Інший порядок дій задається за допомогою круглих дужок. У деяких випадках використання дужок не обов'язкове, треба лише уважно стежити за курсором введення. Останній являє собою синій кут, що вказує напрямок і місце введення. Звичайно він охоплює останній операнд, проте натисканням клавіші пробілу можна перемістити курсор введення так, щоб він охоплював деяку частину раніше введеного виразу. У залежності від конкретної ситуації буде різним і результат введення деякого символу операції (див. таблицю 10.1 ). Зауважимо, що в наведених прикладах перехід від ситуації до ситуації здійснений натисканням клавіші пробілу.

 

Таблиця 10.1 - Приклади введення виразів

 

Вихідний стан Введені символи Відображення на екрані
* 4 2 + 3 · 4
* 4 (2 + 3) · 4
/ 7
/ 7
^ 2
^ 2

 

З наведених прикладів видно також, що є певна специфіка введення виразів, пов'язана із символами * , / , ^. У процесі введення формульний редактор автоматично заміняє символ * на більш звичний звичайному користувачу знак множення у вигляді крапки. При введенні знака / на екрані формується зображення чисельника і знаменника як у звичайному дробу. Введення символу ^ призводить до переміщення курсору в положення показника степеню (повернення до основного рівня рядка здійснюється натисканням клавіші пробілу).

При введенні математичних виразів можна використовувати палітру математичних знаків Калькулятор (вона з’явиться в вікні MathCad після клацання мишкою на відповідній кнопці панелі палітр). На ній крім цифр і звичайних знаків арифметичних дій є шаблони деяких поширених операцій ( добування кореня, обчислення факторіалу і т.п. ), а також шаблони математичних функцій, що часто зустрічаються ( див. рисунок 10.2 ). При виборі деякого шаблона з палітри ( клацанням миші на ньому ) у точці введення з'являється зображення відповідного знака і чорні квадрати на місці необхідних параметрів ( операндів ). Наприклад, при введенні знака квадратного кореня з'явиться зображення , при введенні шаблона функції sin х з'явиться і т.д. Само собою зрозуміло, що на кожному місці введення ( замість квадратиків ) потрібно ввести відповідні параметри ( числа або вирази ).

Всі змінні у математичних виразах, що обчисляються, попередньо повинні бути визначені, тобто їм повинні бути присвоєні певні числові значення. Для цього використовується операція присвоєння, що задається введенням символу : ( на екрані відображається := ). Перше присвоювання значення змінної можливо також за допомогою символу =, проте повторне присвоювання ( переприсвоєння ) за допомогою цього символу неможливе.

При спробі використання у виразі невизначеної змінної Mathcad видає повідомлення про помилку, а сама змінна зафарбовується в яскраво червоний колір.

У режимі Автоматическое вычисление ( див. пункт головного меню Инструменты, підпункт Вычислить) значення математичного виразу визначається і виводиться на друк, якщо відразу після введення виразу натиснути клавішу з символом = . Наприклад, якщо за допомогою клавіатури ввести 2^2= , то на екрані відобразиться . Таким чином, у певному смислі оператор = можна вважати оператором виведення. Якщо ж режим Автоматическое вычисление відключений, то для обчислення виразу після введення оператора = потрібно ще натиснути клавішу F9.

Якщо обчислення тривають довго, то їх можна перервати, натиснувши клавішу Esc, а потім ОК або Cancel для підтвердження або скасування переривання. Після переривання можна продовжити обчислення, натиснувши клавішу F9.

 








Дата добавления: 2015-08-08; просмотров: 600;


Поиск по сайту:

При помощи поиска вы сможете найти нужную вам информацию.

Поделитесь с друзьями:

Если вам перенёс пользу информационный материал, или помог в учебе – поделитесь этим сайтом с друзьями и знакомыми.
helpiks.org - Хелпикс.Орг - 2014-2024 год. Материал сайта представляется для ознакомительного и учебного использования. | Поддержка
Генерация страницы за: 0.01 сек.