Модерн і функціоналізм в архітектурі. Нові виражальні засоби в музиці
В архітектурі ХХ ст.. довгий час переважала еклектика, т.б. комбінація елементів різних стилів.
«Сучасний стиль» був все ж таки знайдений – єдиний, але з певними національними варіаціями стиль модерн (від фр. сучасний)
Модерн народився з поєднання двох тенденцій:
- прагнення архітектора раціонально використовувати нові матеріали (сталь, скло, залізобетон)
- потяг до дещо малозмістовної, але вишуканої декоративності (А.Буді, Ч.Макинтош)
Другий напрям в архітектурі ХХ ст.. – функціоналізм – виявив потребу створювати не просто відхилені форми, а предметно-естетичне середовище для життєдіяльності людей (Ле Корбюзьє, Ф.райт)
Нові виражальні засоби в музиці
Своєрідна революція відбулася в ХХ ст.. і в музиці. Утверджувалися нові тенденції й принципи музичного мислення, таким чином, здійснювався переворот у жанровій сфері.
Ознаки:
- опера поступово втрачає свою провідну роль
- посилюється інтерес до балету (як найбільш умовному із сценічних мистецтв), камерного театру, розважальним музичним постановам
- технологізація музичної культури - спроби музикантів-авангардистів експериментувати з невідомими музичними засобами
- поява джазу, року
8. Філософські системи Г.Гегеля, Ф.Шилінга, І.Канта. Ідеологія лібералізму (СПРС)
Дата добавления: 2015-08-04; просмотров: 1126;