Класифікація світлоотворів за характером розподілу світлового потоку, що надходить до приміщення
При виборі типів світлоотворів і їх розташуванні в приміщенні необхідно керуватися даними про їх відносну світлову активність, пропорції, відстані між ними для того, щоб забезпечити належну рівномірність розподілу світлового потоку. Поза цим при виборі світлоотворів необхідно враховувати вплив виду світлоотворів і їх розміщення на характер розподілу світлового потоку в приміщенні.
Так, у промислових будинках при бічному освітленні найвищих рівнів освітлення можна досягти при проектуванні вікон максимально можливої висоти безперервною стрічкою вздовж фасаду (рис. 1.17, а, в).
Ще вищого рівня освітленості можна досягти при тих же параметрах вікон і приміщення, але з проектуванням двобічного освітлення, як це показано на рисунку 1.17. При вертикальних вікнах із невеликими простінками між ними рівень освітлення в точках приміщення дещо знизиться і виникне деяка його нерівномірність уздовж вікон. За простінками безпосередньо при значній їх ширині рівень може суттєво знизитись. Це залежить від пропорцій між вікном і простінком та світлоактивності самого вікна.
Рис. 1.17. Рівні освітлення приміщень: а) однобічне; б) двобічне; в) рівномірне; г) нерівномірне |
Рис. 1.18. Світлоактивність вікна: а) за глибиною приміщення; б) за фронтом вікон |
Оскільки із зростанням висоти вікна збільшується і його світлоактивність, то в будинках цивільного призначення найчастіше проектують вікна найбільш можливої висоти. Винятки становлять лише громадські будинки із залами масового використання або спортивного призначення.
Такий підхід у виборі висоти вікна виправданий тим, що в зимових умовах найбільші тепловитрати із приміщення відбуваються якраз через світлоотвори, а не через гладь стіни. Ось чому, щоб зменшити кількість тепловитрат приміщення через вікна, їх рекомендують уже проектувати не з подвійним, а навіть із потрійним шаром скла, відповідно і потрійними рамами. Структура, розміри й пропорції вікон повинні бути оптимальними та відповідати водночас архітектурно-естетичними вимогам, узгоджуючись із композиційним задумом об’єкта проектування.
Дата добавления: 2016-06-13; просмотров: 571;