Світська держава й релігійна політика
Логіка такого сполучення полягає в тому, що відсторонена від релігії держава й не утискувані релігійні громади взаємно доповнюють і обмежують одне одного. Політики можуть захищати свої релігійні переконання й будувати діяльність на основі тієї чи іншої релігійної етики, а також формально належати до певної релігійної організації, але державні посадовці мусять дотримуватися принципу нейтралізму в політиці щодо різних релігій і стосунків між релігійністю й секуляризмом. Так, з одного боку, США являють собою типовий приклад світської держави, в якій проголошено принцип «відокремлення церкви й держави». З іншого боку, близько 95 відсотків населення США визнає «віру в бога», а понад 40 відсотків регулярно відвідують недільні церковні служби, а розвиток активних релігійних громад набуває таких масштабів, що є підстави говорити про «культурні війні» з релігійним підтекстом у сьогоднішній Америці.
Нові інтеграційні процеси в Європі, розширення Європейського Союзу й питання про майбутнє членство в цій спільноті інших європейських країн і в тому числі України надають нового змісту концепції європейської ідентичності, яка визначається через систему спільних цінностей, насамперед демократичних як таких, що притаманні європейській політичній традиції. До числа визначальних цивілізаційних рис європейців належить також і спільна для всіх народів Європи християнська культурно-ціннісна спадщина, значення якої добре усвідомлюють лідери європейських церков, що дедалі активніше заявляють про свою позицію щодо питань європейської інтеграції, розширення ЄС і також формування загальноєвропейських інститутів. При цьому релігійна спадщина нерідко відіграє амбівалентну роль і може як сприяти, так і ставати на заваді процесу інтеграції окремих країн до загальноєвропейських структур.
Дата добавления: 2015-02-05; просмотров: 664;