Вживання клавіш-модифікаторів при побудові прямокутників

Якщо будувати прямокутник, описаним раніше способом, але в процесі перетягання покажчика миші по діагоналі майбутнього об'єкту утримувати такою, що натискує клавішу CTRL, то при цьому абрис об'єкту, що будується, незалежно від направлення переміщення миші залишається строго квадратним. Це - найпростіший спосіб побудови квадратів в CORELDRAW.

Клавіша CTRL виконує функції обмежувача не лише в цій ситуації - в більшості випадків при побудові нових або перетворенні раніше побудованих об'єктів утримування її в достатку, що натискує, приводить або до жорсткого скріплення значень окремих атрибутів об'єкту, або до заміни безперервного інтервалу на ряд фіксованих значень. Наприклад, якщо поворот об'єкту здійснюється при клавіші CTRL, що натискує, то замість плавного руху об'єкт переміщатиметься "скачками" по 15°.

Перетягання покажчика миші з утримуванням клавіші SHIFT, що натискує. При цьому, якщо всі раніше побудовані прямокутники розташовувалися так, що в точці початку перетягання покажчика миші опинявся кут, то тепер там опинився маркер середини. Цей прийом дуже зручний, коли заздалегідь задано, де повинен розташовуватися центр прямокутника.

Обидва модифікатори можна використовувати спільно, тобто якщо при перетяганні покажчика інструменту Rectangle (Прямокутник) одночасно утримувати такими, що натискують клавіші CTRL і SHIFT, то буде побудований квадрат "від середини".

Закруглення кутів прямокутника

Якщо вибрати в панелі інструментів інструмент Shape (Форма), перемістити його покажчик на будь-який з розташованих в кутах прямокутника вузлів і перетягнути його уздовж будь-якої із сторін прямокутника, то у міру видалення покажчика миші від кута прямокутника всі чотири кути починають закруглюватися, причому чим далі перетягується покажчик, тим більше стає радіус закруглення (мал. 1.5).


Мал. 1.5. Закруглення кутів прямокутника інструментом Shape (Форма)

Насправді вибирати в панелі інструментів інструмент Shape (Форма) навіть не обов'язково. При наведенні покажчика інструменту Rectangle (Прямокутник) на один з вузлів, розташованих в кутах прямокутника, форма покажчика міняється, повідомляючи користувача про те, що тимчасово активізований інструмент Shape (Форма). При зсуві покажчика з вузла відновлюється активність інструменту Rectangle (Прямокутник). Покажчик інструменту міняється і при наведенні його на маркери рамки.

Для закруглення лише одного з його кутів прямокутника необхідно навести покажчик інструменту Rectangle (Прямокутник) на вузол, розташований в правому верхньому кутку прямокутника, і перед початком перетягання вузла клацнути мишею.

Після клацання скидається виділення всіх вузлів, крім того, на якому було виконано клацання. Тепер перетягання вузла приводить до закруглення лише виділеного кута прямокутника.

Перетягувати вузол уздовж короткої сторони прямокутника можна "до упору". При цьому один з пари вузлів, що утворилася з кутового вузла прямокутника, переміщається мишею, а другою рухається синхронно з ним уздовж суміжної сторони. Переміщення припиняється, коли один з вузлів (неважливо який) досягне середини сторони прямокутника.

Максимальний радіус закруглення кута прямокутника (100 %) дорівнює половині довжини його короткої сторони.

Клацанням миші можна перевести на панелі атрибутів кнопку блокування роздільного закруглення кутів у віджате положення. При введенні в ліве нижнє поле з групи коефіцієнтів закруглення кутів значення 50 і клацанні на будь-яке інше поле тієї ж панелі, то закруглюватиметься лівий нижній кут прямокутника.

Еліпси

Так само як клас об'єктів "Прямокутник" набагато ширший за геометричне поняття "прямокутник", клас об'єктів "Еліпс" включає об'єкти, з геометричної точки зору еліпсами що немає, а саме сектори і дуги еліпсів, які виходять з еліпса прийомами, аналогічними закругленню кутів прямокутника.

В геометрії розміри еліпса визначаються розмірами його піввісь, в CORELDRAW - розмірами габаритного прямокутника (співпадаючого з рамкою виділення). Еліпс стосується рамки виділення в тих місцях, де у неї розташовуються чотири середні маркери сторін (мал. 1.6). В побудованого еліпса є лише один вузол.


Мал. 1.6. Панель атрибутів для еліпсів

Більшість елементів панелі атрибутів аналогічно атрибутам прямокутників. Проте є атрибути, які специфічні для еліпсів.

  • Ellipse (Еліпс). Ця кнопка натискує у тому випадку, коли виділений об'єкт, що є еліпсом. Натиснення цієї кнопки при попередньому виділенні сектора або дуги перетворить їх в замкнутий еліпс.
  • Sector (Сектор). Ця кнопка натискує, коли виділений сектор. Її натиснення перетворить в сектори еліпси і дуги.
  • Arc (Дуга). Ця кнопка натискує, коли виділена дуга. Її натиснення перетворить в дуги еліпси і сектори.
  • Почало і кінець дуги . У цих двох лічильниках містяться значення направляючих кутів радіусів, що сполучають центр сектора або дуги відповідно з початковою і кінцевою точкою дуги. Направляючі кути задаються в системі координат, пов'язаній з тим, що породжує сектор або дугу еліпсом. Початок відліку цієї системи пов'язаний з центром еліпса, а початковий промінь (0°) сполучає центр і ту точку еліпса, яка знаходилася правішим за всіх останніх у момент його побудови.
  • Направлення дуги . Ця кнопка дозволяє вибирати, яка з двох дуг, що вийшли в результаті розбиття еліпса на дві частини, буде побудована - що йде по вартовий або проти годинникової стрілки від початкового радіусу до кінцевого.







Дата добавления: 2015-09-29; просмотров: 653;


Поиск по сайту:

При помощи поиска вы сможете найти нужную вам информацию.

Поделитесь с друзьями:

Если вам перенёс пользу информационный материал, или помог в учебе – поделитесь этим сайтом с друзьями и знакомыми.
helpiks.org - Хелпикс.Орг - 2014-2024 год. Материал сайта представляется для ознакомительного и учебного использования. | Поддержка
Генерация страницы за: 0.007 сек.