Несправжнє піке на базі основних репсів

 

Параметри:

1. Rо = Rон · Rоз

2. Rу = Rун

3. Проборка – рядова

Приклад: ПЗРТ несправжнього піке на базі основного репсу 6/6, закріплення – саржа 2/1. Побудова по 1 – му варіанту.

Настил: репс 6/6 Rон = 2, Rун = 12

Закріплення: саржа 2/1 Rоз = 3, Rуз = 3

Ro = 2 · 3 = 6; Ry = 12

 

      Х Х Х       Х Х             Х Х  
      Х Х Х     Х Х             Х Х    
      Х Х Х     Х   Х           Х   Х  
      Х Х Х                   Х Х  
      Х Х Х                       Х Х    
      Х Х Х                       Х   Х  
Х Х Х                         Х Х        
Х Х Х                       Х Х          
Х Х Х                       Х   Х        
Х Х Х                         Х Х        
Х Х Х                       Х Х          
Х Х Х                       Х   Х        

 

Сировиною для даних тканин служить бавовна (дитячий асортимент). На верстатах виробляється напружено, оскільки має велику щільність по основі і утоку. Тому верстат повинен бути з диференціальними гальмами. В зуб берда пробирають кількість ниток кратне Rуз.

 

Тканини з кольоровим узором

В цих тканинах різноманітні узори утворюються шляхом поєднання рапорту переплетення і рапорту кольору ниток основи і утоку.

Як базові переплетення використовують нескладні головні переплетення. Окрім бази задаються рапорти кольорів.

Іноді задаються узором, а під нього підбирають рапорт переплетення і кольори.

Параметри:

Rо = НСК(Rоп; Rо кол)

Rу = НСК(Rуп; Rу кол)

Приклад: Розробити узор на базі переплетення 4-х ремізного сатину, якщо рапорт кольору по основі – 2 нитки червоні, 6 білих; по утоку – 4 нитки червоні, 4 білі.

Розраховуємо параметри

На матриці переплетення будуємо 4-х ремізний сатин

      Х
  Х    
    Х  
Х      
 

 

Поряд з рапортом переплетення задаємо рапорт кольору.

Згідно заданого Rкол кожну нитку основи закрашуємо відповідним кольором, потім утокові нитки закрашуємо відповідним кольором.

Ro = НСК( 4; 8) = 8; Ry = НСК( 4; 8) = 8

Для наочності подвоїмо рапорт переплетення

 

 

Для формування тканини з кольоровим узором застосовуються човникові і безчовникові верстати з багаточовниковими або багато утоковими приладами, а також рапірні верстати з багатоутоковими приладами.

 

        X       X       X       X
    X       X       X       X    
      X       X       X       X  
  X       X       X       X      
        X   X   X       X       X
    X               X       X    
      X       X       X       X  
  X       X       X       X      
        X       X       X       X
    X       X       X       X    
      X       X       X       X  
  X       X       X       X      
        X       X       X       X
    X       X       X       X    
      X       X       X       X  
  X       X       X       X      
   
                                   
                                   

 

Використання методів штрихів для розробки орнаментів

В основі методу лежить поєднання різних переплетень з Rкол, при цьому необхідно виконувати наступні 4-і умови:

1. За базу переплетення приймаємо завжди двулицьові переплетення з квадратною матрицею, тобто Ro = Ry. В якості бази використовують полотно, рогожку 2/2, репс 3/3. Дуже рідко використовують саржу 2/2.

2. Рапорт кольору повинен дорівнювати рапорту переплетення.

3. Число ниток кожного кольору в рапорті кольору береться рівним половині Rб переплетення.

4. Для отримання красивого малюнка зі штрихами необхідно брати тільки по 2 різні кольори і бажано контрастних відтінків, як по основі, так і по утоку.

Горизонтальні штрихи

Для отримання горизонтальних штрихів необхідною умовою є збіг Rкол по основі і по утоку.

Приклад: ПЗРТ тканини з горизонтальними штрихами. База – полотно.

а) Rкол по основі = Rкол по утоку = 1біла + 1чорна

б) Rкол по основі = Rкол по утоку = 1чорна + 1біла

Ro і Ry = 1б+1ч = 2

Для наочності збільшуємо Ro і Ry до 8 ниток.

 

      Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х           Х   Х   Х   Х    
                                             
                                             

А б

Вертикальні штрихи

Їх можна отримати 2- ма способами:

1. Якщо змінити чергування кольорів по основі або по утоку.

2. Не змінюючи рапорту кольору можна змінити рапорт переплетення тільки по основі. При цьому одна або декілька ниток переплетення переставляються в кінець рапорту

Приклад: ПЗРТ з вертикальними штрихами якщо в якості бази полотно. Чергування кольорів 1біла + 1чорна.

а) Побудова по першому способу: тобто рапорт кольору по основі 1біла + 1чорна нитки; рапорт кольору по утоку 1 чорна + 1 біла нитки.

б) Побудова по другому способу: тобто рапорт кольору по основі і утоку однаковий 1біла + 1чорна нитки, а рапорт полотняного переплетення починається з другої нитки.

 

Для наочності збільшуємо Ro і Ry до 8 ниток.

      Х   Х   Х   Х         Х   Х   Х   Х    
    Х   Х   Х   Х             Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х   Х         Х   Х   Х   Х    
    Х   Х   Х   Х             Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х   Х         Х   Х   Х   Х    
    Х   Х   Х   Х             Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х   Х         Х   Х   Х   Х    
    Х   Х   Х   Х             Х   Х   Х   Х  
                                             
                                             

А б

Використання методу штрихів для побудови тканин в смужку і клітинку

Використовуючи цей метод можна створити тканину в поперечну смужку (в одній смужці – горизонтальні штрихи, в іншій – вертикальні), а також в подовжню смужку і клітинку.

 

Отримання тканин в поперечну смужку методом штрихів

 

Для цього слід використовувати перший спосіб зміни напряму штрихів, при якому міняється тільки рапорт кольору по утоку, а рапорт переплетення залишається незмінним.

Параметри:

1.

2. , де n – число зон

Приклад: ПЗРТ в поперечну смужку, якщо база – полотно, перша смужка – горизонтальні штрихи, друга – вертикальні.

Приймаємо по основі Rкол = 1біла + 1чорна, тобто Ro= 2. Для наочності збільшуємо Ro і Ry до 8 ниток. За умовами задачі n = 2, тоді Rу = 8 + 8 = 16. Для зміни напряму штрихів в другій смужці змінюємо чергування кольорів по утоку.

      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х    
                     
                     

Отримання тканин в подовжню смужку методом штрихів

 

Правила побудови такі ж, як і при побудові тканини в поперечну смужку, але чергування кольорів по основі залишається незмінним, а для зміни напрямку штрихів використовують другий спосіб, тобто рапорт переплетення зміщується на одну нитку.

Приклад: ПЗРТ в подовжню смужку, якщо база – полотно, перша смужка – вертикальні штрихи, друга – горизонтальні.

 

Приймаємо рапорт кольору по основі Rкол о = 1 чорна + 1 біла, по утоку Rкол у = 1 біла + 1 чорна, тобто Rб= 2. Для наочності збільшуємо Ro і Ry до 8 ниток. За умовами задачі n = 2, тоді Rо = 8 + 8 = 16.

      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   х   Х   Х     Х   Х   Х    
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х    
                                   
                                   
        I смужка           II смужка      

 

 

Отримання тканин в клітинку методом штрихів

При побудові тканини в клітинку рапорт кольору не змінюють на межі суміжних кліток, зміна напрямку штрихів відбувається тільки за рахунок зміни рапорту переплетення.

Для побудови потрібно знати число зон M (основа) і N (уток)

Параметри:

1. R = Rуб = Rкол

2. Rкол = Rб/2

3.

4. , де mіо і mіу – кількість ниток в клітинці.

Правило побудови

Для побудови тканини в клітинку на межі двох квадратів, що мають різний напрям штрихів, перша нитка 2-го квадрата повторює переплетення останньої нитки 1-го квадрата. Якщо ж напрям штрихів не змінюється в сусідньому квадраті, то рисунок переплетення повинен продовжуватися без збоїв в 2-ому квадраті.

Приклад: Побудувати рисунок тканини в клітинку методом штрихів для двох варіантів розташування клітинок

 

В Г   Г Г
Г В   В Г
         

 

 

За умовами задачі M = N = 2. Приймаємо кількість ниток в кожній клітинці moi = noi = 8, Rо кол = Rу кол = 1 чорна + 1 біла.

Тоді

      Х   Х   Х Х     Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х     Х Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х Х     Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х     Х Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х Х     Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х     Х Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х Х     Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х     Х Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
                                   
                                   
      Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х  
      Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х
    Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
    Х   Х   Х   Х     Х   Х   Х   Х
      Х   Х   Х   Х Х   Х   Х   Х  
                                   
                                   

 

Використання методу штрихів при розробці орнаментного узору в мотивному патронуванні

 

При використанні методу штрихів в мотивному патронуванні за базу беруть тільки полотно, тому при пробиранні в ремізи в кожному своді використовують по 2 ремізи. Для побудови необхідно знати розміри:

а, б, - розміри узору в патроні мотиву по основі і утоку в дм;

Ро, Ру – щільність ниток в тканині по основі і утоку , нит/дм;

Ко, Ку - кількість крупних клітин в узорі по основі і утоку (як правило

Ко = Ку)

На підставі цих даних виконується наступний розрахунок:

1. Кількість ниток основи в узорі

, ниток округлюємо до найближчого цілого числа

2. Кількість ниток утоку в узорі

, ниток округлюємо до найближчого цілого числа

3. Перевіряємо, чи укладається в цій кількості ниток ціле число крупних

клітин і розраховуємо кількість ниток в кожній великій клітині:

;

mоК і mуК - округлюємо до найближчого непарного цілого числа.

4. Уточнюємо число ниток основи і утоку в рапорті узору

5. Розраховуємо максимальну кількість зводів реміз

кількість реміз Крем залежить від прийнятої зівоутоворюючої каретки. При побудові мотиву приймають .

Приклад: Побудувати тканину методом мотивного патронування з використанням горизонтальних і вертикальних штрихів, якщо: а = 0,4 дм; б = 0,45 дм; Ро = 200 нит/дм; Ру = 220 нит/дм; каретка РК–12, Ко = Ку = 12

 

ниток

ниток

; приймаємо mоК = 7

; приймаємо mуК = 7

нитки; нитки

тобто Ro = Ry = 84 нитки

; приймаємо Кзв = 4

 

IV       O O   O O   O             O
III     O     O     O   O         O  
II   O                   O     O    
І O                         O      
                                   
XII                           X      
XI                             X    
X                             X    
IX                               X  
VIII                                 X
VII                                 X
VI                                 X
V                                 X
IV                               X  
III                             X    
II                             X    
I  







Дата добавления: 2015-08-14; просмотров: 596;


Поиск по сайту:

При помощи поиска вы сможете найти нужную вам информацию.

Поделитесь с друзьями:

Если вам перенёс пользу информационный материал, или помог в учебе – поделитесь этим сайтом с друзьями и знакомыми.
helpiks.org - Хелпикс.Орг - 2014-2024 год. Материал сайта представляется для ознакомительного и учебного использования. | Поддержка
Генерация страницы за: 0.079 сек.