Основні об’єкти векторної графіки

До основних об’єктів векторної графіки відносяться:

· точка – задається парою параметрів (х,у);

· лінія задається двома парами параметрів (х1,у1) і (х2,у2);

· криві баз’є частковий випадок кривих третього порядку – задаються початкова точка і важелі, шляхом повернення яких утворюється крива.

 

Рис.3.3 Основні об’єкти векторної графіки.

Кожний об’єкт має свої властивості – товщина, колір, тип або характер. Так; лінія (суцільна, штрихова, пунктирна), має початок, закінчення, напрямок. Лінія може мати також властивості: “замкнутість” (коло, багатокутник); замкнуті лінії можуть мати заповнення – щоб користувачі мультимедійної продукції могли друкувати кольорові копії зображень, що включені у цю продукцію, всі малюнки повинні вміщувати тільки кольори гами CMYK. В іншому випадку друкована версія буде відрізнятись від екранної. Якщо ж використовуються зображення, які вже друкувались, то вони можуть бути записаними у форматі CMYK. Тоді для їх використання в мультимедійних продуктах виникає потреба перетворення кольорових значень CMYK у RGB – коди. Подібні перетворення можуть здійснювати програми, подібні Photoshop.

RGB та CMYK рахуються основними моделями кольорів. Але кількість моделей кольорів, що використовуються на практиці, сягає декількох десятків [6].

Приклади таких моделей:

3) Модель USB (Uae – Saturation – Brightness) – кольоровий тон – насиченість – яскравість;

Це модель донедавна широко застосовувалась в комп’ютерних системах, а в деяких програмах обробки зображень використовується і сьогодні.

4) Модель YCbCr(Y – яскравість (luminace), С – кольоровість (chrominance), b – синій, r – червоний колі: Cb сиявоватість Cr – червоноватість кольору).

Співвідношення між YCbCr та RGB моделями (використовується в форматі JPEG) описується рівняннями :

Y=0.299R+0.587G+0.114B

Cb=-0.1687R–0.3313G+0.5B+2-n

Cr=0.5R–0.4187G–0.0813B+2-n

R=Y+1.402Cr

G=Y–0.34414(Cb–2-n)–0.71414(Cr –2-n)

B=Y+1.722(Cb–2-n)

де 2-n=2 точність дискретизації/2

 

Співвідношення моделей CMYK та RGB:

K=(2-n –1) –MAX(R,G,B);

C=(2-n –1) –R–K;

Y=(2-n –1) +G–K;

M=(2-n –1) –B–K;

 

R=(2-n –1) –K–C

G=(2-n –1) –K–Y

B=(2-n –1) –K–M

 








Дата добавления: 2014-12-08; просмотров: 928;


Поиск по сайту:

При помощи поиска вы сможете найти нужную вам информацию.

Поделитесь с друзьями:

Если вам перенёс пользу информационный материал, или помог в учебе – поделитесь этим сайтом с друзьями и знакомыми.
helpiks.org - Хелпикс.Орг - 2014-2024 год. Материал сайта представляется для ознакомительного и учебного использования. | Поддержка
Генерация страницы за: 0.003 сек.