Сприймання картинної площини, композиційна рівновага
Площина, не заповнена елементами зображення, сприймається нами як беззмістовна, порожня, неорганізована. Варто нанести на неї пляму, лінію, штрих, як вона «оживає»: елементи зображення вступають з нею в просторовий зв'язок, утворюючи зав'язку композиції (мал. 2.3).
Мал. 2.3
Площина змінюється, стає образотворчою, картинною площиною, здатною образно говорити; відтворювати предметний світ, життя.
Зображення завжди взаємодіє з картинною площиною: воно встановлює з нею контакт і набирає необхідного простору або виникають конфліктні відношення, коли зображення мале чи велике, коли воно дуже зміщене в бік, утворюючи великий фон. Цей конфлікт між малюнком і аркушем паперу перебільшує значення фону, що починає витісняти малюнок з образотворчої площини.
При візуальному сприйнятті образотворчих елементів, що розміщені на площині, і аналізі їх просторових зв'язків відчувається дія внутрішніх сил на характер «поведінки» образотворчих елементів. У центрі площини всі сили знаходяться в стані рівноваги, тому центральна частина площини сприймається активно, а периферійні частини — пасивно (мал. 2.4).
Мал. 2.4. Зони дії елементів площини
Рівновага—такий стан площини, за якого всі її точки перебувають у стані спокою відносно довільної системи відліку. Рівновага вимагає композиційної стійкості твору, але це не означає точного, дзеркального відображення частин.
Дата добавления: 2016-02-11; просмотров: 1500;