Воксельні моделі
Воксельна модель - це подання об'єктів у вигляді тривимірного масиву об'ємних (кубічних) елементів. Сама назва "воксель" складено із двох слів: volume element. Так само як і піксель, воксель має свої атрибути (колір, прозорість і т.п.). Повна прозорість вокселя означає порожнечу у відповідній крапці обсягу. Чим більше вокселів у певному обсязі й менше їхній розмір, тим точніше моделюються тривимірні об'єкти.
Рис. 5.2. Воксельна модель
Позитивними рисами воксельної моделі є:
- Можливість представляти внутрішність об'єкта, а не тільки зовнішній шар; проста процедура відображення об'ємних сцен.
- Просте виконання топологічних операцій; наприклад, щоб показати перетин просторового тіла, досить вокселі зробити прозорими.
До її недоліків ставляться:
- Велика кількість інформації, необхідне для подання об'ємних даних.
- Значні витрати пам'яті, що обмежують розв'язну здатність, точність моделювання.
- Проблеми при збільшенні або зменшенні зображення; наприклад, зі збільшенням погіршується розв'язна здатність зображення.
Поверхні вільних форм (функціональні моделі)
Характерною рисою пропонованого способу завдання поверхонь є те, що основним примітивом тут є поверхня другого порядку - квадрик. Він визначається за допомогою речовинної безперервної функції трьох змінних у вигляді нерівності
Таким чином, квадрик є замкнута підмножина евклідова простору, всі крапки якого задовольняють зазначеній нерівності. Рівняння
описує границю цієї безлічі. Безліч крапок, що задовольняють нерівності
утворить зовнішню область квадрика.
Вільна форма - це довільна поверхня, що володіє властивостями гладкості, безперервності й нерозривності. На базі квадриков будуються вільні форми, які описують функціональні моделі. Вільна форма, побудована на цих принципах, має ряд достоїнств, до яких, у першу чергу, треба віднести наступні:
- Легка процедура розрахунку координат кожної крапки.
- Невеликий обсяг інформації для опису досить складних форм.
- Можливість будувати поверхні на основі скалярних даних без попередньої тріангуляції.
Цей підхід буде більш докладно викладений у наступних главах.
У нашім курсі передбачається розглянути растрові алгоритми для зображення таких геометричних примітивів, як відрізки, багатокутники, окружності й еліпси. Але спочатку ми займемося тим геометричним апаратом, що дозволить адекватно описувати об'єкти в просторі, працювати з ними й формувати зображення.
Дата добавления: 2015-04-03; просмотров: 972;