Розробка програм з використанням модуля CRT.
Приклад 1.
Приклад обробки функціональних клавіш.
program pr;
uses crt;
var
ch: char;
begin
while keypressed do ch:= readkey;
writeln (‘натисніть функціональну клавішу’);
repeat
ch:=readkey;
if ch = #0
then
ch: redkey;
until ch in {#59....#68};
case ch of
# 59: .........
# 60: .........
end;
end.
Завдання для самоперевірки.
1. лололдо
2.
Модуль DOS
Модуль призначається для роботи з таймером, файлами та папками.
FSearch (<ім¢я файлу>,<перелік каталогів, де необхідно шукати файл >); - функція, використовується для перевірки наявності вказаного файлу. Функція повертає значення строкового типу, а саме повне ім¢я знайденого файлу. Якщо файл не знайдено - функція повертає пустий рядок. Перелік каталогів розділяється символом „;”. Якщо пошук повинен здійснюватись у поточному каталозі, то вказується пустий рядок. Наприклад,
If FSearch (‘MyFile.txt’,’’)<>’’ then
<опратори, що виконуються якщо файл знайдено>
else ... ;
GETDATE (<рік>, <місяць>, <число>, <день>); - зчитування системної дати.
SETDATE (<рік>, <місяць>, <число>); - встановлює поточну дату.
GETTIME (<час>, <хвилина>, <сек>, <мл сек>); - зчитування поточного часу
SETTIME (<час>, <хвилина>, <сек>, <мл сек>); - встановлює поточний час.
Розробка програм з використанням таймеру.
Приклад 1. Визначити день тижня, який припадає на 8 березня 2004 року.
| |||
.
.
.
Завдання для самоперевірки.
3. лололдо
4.
Модуль GRAPH
Щоб працювати з графічним режимом потрібно його ініціалізувати. Для цього використовується процедура
InitGraph (<тип адаптера>,<режим графіки>,<шлях до драйвера дисплею>); <тип адаптера> краще вибрати detect, що значить, що тип буде вибрано по автовизначенню найвищий.
Результат ініціалізації повертається в параметр GraphDriver, або результатом функції GraphResult.
Нормальне завершення операції, якщо GraphResult=0. В графічному режимі екран являє собою масив адресуємих крапок і довільне зображення на ньому утворюється як композиція пікселів, що світяться і не світяться.
Піксел - мінімальний елемент зображення.
Кількість адресуємих пікселей на екрані визначає дозволяючу здібність екрану.
Координати пікселя визначаються в системі координат з початком в верхньому лівому куті екрану.
0 ≤ х ≤ GetMaxX;
0 ≤ y ≤ GetMaxY.
Курсор в графічному режимі невидимий, але ним можна управляти.
Його положення можна взнати, використовуючи функції GetX, GetY.
Процедура | Пояснення |
ClearDevice | очищення графічного екрану |
MoveTo(x,y) | переміщення курсора в (х,у). |
MoveRel(dx, dy) | переміщення в (х+dx, y+dy) |
Line (x1,y1,x2,y2) | відрізок лінії з абсолютними координатами |
LineTo (x,y) | відрізок від поточної точки в m(x,y). |
LineReс (dx,dy) | відрізок від поточної точки в m(x+dx, y+dy). |
SetLineStyle (<тип лінії>, <шаблон>, <товщина>). | [1]’ЁЄ «ччщ: 0 - бгжч«м «ччп; 1 - в®зҐз «ччп; 2 - иваЁеЄгЄвЁа ; 3 - ЄгЄвЁа ; 4 - вЁЄ § ¤ ® и І«®®. Для типу ліні• 0-3 шаблон 0. <Товщина>: 1 - в 1 піксел 3 - в 3 пікселі |
Circle (x,y,R) | коло |
Arc (x,y,<початковий кут>, <кінцевий кут>, R) | дуга |
Ellipse (x,y,<початковий кут>, <кінцевий кут>, XR, YR) | еліптична дуга |
Rectange (x1,y1,x2,y2) | прямокутник; |
DrawPoly (<кількість точок>,<масив точок>) | ломана |
SetFillStyle (<шаблон>, <колір>) | визначення шаблону заливки <шаблон>: 0 - суцільна заливка кольором фона; 1 - " ; 2 - ============ ; 3 - //////////// ; 4 - жирні //////// ; 5 - " \\\\\\\\\\\\ ; 6 - тонкі \\\\\\\\\ ; 7 - рідкий штрих ; 8 - густий штрих |
Bar (x1,y1,x2,y2) | прямокутник, залитий по поточному шаблону |
Bar3D(x1,y1,x2,y2,<глибина>,<тип відображення верхньої площини(true, false)>) | паралелепіпед |
Sector (x,y,<початковий кут>, <кінцевий кут>, XR, YR) | сектор еліпса залитий по шаблону |
PieSlice (x,y,<початковий кут>,<кінцевий кут>, R) | сектор кола, залитий по шаблону |
FloodFill (x,y,<колір лінії межі >) | заливає область навкіл (х,у), обмеженої лінією заданого кольору |
SetColor (<колір>) | установка кольору пера |
SetBkColor (<колір>) | установка кольору фону |
PutPixel (x,y, <колір>) | установка кольору пікселу |
SetViewPort (x1,y1,x2,y2, <режим відсічення>,: boolean) | графічне вікно |
ClearViewPort | очищення вікна |
SetTextStyle (<номер шрифта>,<положення текста>,<розмір символів>) | вибір шрифта <номер шрифта>: 0 - матричний 8х8; 1 - полужирний ; 2 - тонкий ; 3 - рублений; 4 - готичний. <положення текста>: 0 - горизонтальне, зліва - направо; 1 - вертикальне знизу-вверх; 2 - букви повернуто на 90, але вивід горизонтальний. <розмір символів> - 0.....10 |
OutText (<текст>) | вивід тексту з поточної точки |
OutTextXY (x,y, <текст>) | вивід тексту з точки .(х,у) |
Розробка програм з використанням графіки.
Приклад 1.
Дата добавления: 2015-12-10; просмотров: 504;