Огляд клієнтських технологій Інтернет. Поняття про мови розмітки. SGML. HTML як застосування SGML. Структура HTML -документа.
Клієнтські застосування для Інтернету можуть бути написані на будь-якій мові програмування з використанням протоколів Інтернету. Ці застосування встановлюються на машинах користувачів і призначені для роботи на певній платформі. Проте існує клас застосувань, що виконуються на будь-якому комп'ютері незалежно від використовуваної платформи і операційної системи. Огляд клієнтських технологій Інтернет. Поняття про мови
розмітки. SGML. HTML як застосування SGML. Структура HTML -документа.
Клієнтська частина середовища розробки Web -приложений складається в основному з 4 частин:
- браузери - служать призначеним для користувача інтерфейсом для застосування.
- HTML- мова гіпертекстової розмітки. Документи у форматі HTML поступають браузеру для відображення.
- Клієнтські розширення. У міру зростання потреб користувачів в активних web -документах з'явилася потреба працювати з виконуваним вмістом (executable content) в браузері. Для самої технології не обов'язково прив'язуватися до роботи конкретного браузеру, хоча він і підтримує її. Прикладом клієнтських розширень можуть служити Java -апплеты, елементи управління ActiveX.
- Клієнтські мови сценаріїв. На сьогодні основною такою мовою є JavaScript, тісно інтегрований з HTML.
Узагальнена структурована мова розмітки (Structured Generalized Markup Language - SGML) - це система визначення мов розмітки. SGML стандартизований в 1986 році і широко поширений скрізь, де вимагаються великі об'єми структурованого тексту, представленого в легкодоступних форматах. Мова дозволяє розмічати документи, уявляючи інформацію про структуру, представлення і семантику в одному документі. SGML має великий спектр підтримки, оскільки у нього є величезна кількість властивостей, спеціально орієнтованих на роботу з текстовими застосуваннями. Проте ця мова є досить складною (специфікація мови займає більше 500 сторінок) і, отже, важким для реалізації.
Мова SGML визначає базовий синтаксис і дає можливість описувати власні елементи (звідси і термін узагальнений). Кожна мова розмітки, визначена в SGML, називається застосуванням SGML. Застосування SGML характеризується:
- Оголошенням SGML. SGML Оголошення вказує, які символи і роздільники можуть відображуватися в застосуванні.
- Визначенням типу документу DTD. DTD визначає синтаксис конструкцій розмітки. DTD може включати додаткові визначення, наприклад, посилання на комбінації символів.
- Специфікацію, що описує семантику, використовувану в розмітці. Ця специфікація також накладає синтаксичні обмеження, які неможливо виразити за допомогою DTD.
- Екземпляри документу містять дані (вміст) і розмітку. Кожен екземпляр утримує посилання на DTD, яке повинне використовуватися для інтерпретації.
HTML (Hypertext Markup Language - мова розмітки гіпертексту) є одним із застосувань SGML. HTML надає обмежений набір елементів для структуризації документу, тому його застосування є відносно простим.
Розглянемо, які конструкції SGML використовуються в HTML.
1. Елементи. SGML оголошує типи елементів, представляючі структури або бажану поведінку. HTML включає типи елементів, представляючі абзаци, гіпертекстові посилання, списки, таблиці, зображення і так далі
Кожне оголошення типу елементу зазвичай включає три частини: початковий тег, вміст і кінцевий тег.
Ім'я елементу відображується в початковому тегу (пишеться <имя-элемента>) і в кінцевому тегу (пишеться </имя-элемента>). Деякі елементи можуть не мати вмісту. Наприклад, елемент переходу на наступний рядок BR не має вмісту. У стандарті також визначено, що деякі елементи можуть не мати кінцевого тега або він може бути опущений. Наприклад, елемент абзацу P може не мати кінцевого тега.
2. Атрибути. З елементами можуть бути пов'язані властивості, звані атрибутами, які можуть мати значення (стандартні або встановлювані авторами або сценаріями). Пари атрибут/значення поміщаються перед закриваючою дужкою ">" початкового тега елементу. У початковому тегу елементу може бути будь-яке число (допустимих) пар атрибут/значення, розділених пропусками. Вони можуть вказуватися у будь-якому порядку.
Наприклад, в наступному прикладі для елементу H1 встановлений атрибут id :
<h1 id="section 1">Це заголовок</h1>
3. Посилання на символи. Посилання на символи - це числові або символьні імена символів, які можуть бути включені в документ HTML. Вони зручні для звернення до рідко використовуваних символів або до символів, які важко або неможливо вводити в засобах розробки документів. Посилання на символи починаються зі знаку "&" і закінчуються крапкою з комою (;). Ось деякі приклади:
- "<" представляє знак <.
- ">" представляє знак >.
- """ представляє знак ".
4. Коментарі. Коментарі в HTML мають наступний синтаксис:
<!-- це коментар -->
<!-- це теж коментар, він займає декілька рядків -->
Проблеми між відкриваючим роздільником розмітки ("<"!) і відкриваючим роздільником коментаря ("--") недопустимі, але їх можна використовувати між закриваючим роздільником коментаря ("--") і закриваючим роздільником розмітки (">"). Поширеною помилкою є включення рядка символів перенесення ("---") в коментар. Слід уникати використання в коментарях двох або більш за символи перенесення.
Інформація в коментарях не має спеціального значення (наприклад, посилання на символи не інтерпретуються).
Документ у форматі HTML 4.0 складається з трьох частин:
· рядка, що містить інформацію про версію HTML
· розділу заголовків (визначуваного елементом HEAD)
· тіла, яке включає власне утримуване документу. Тіло може вводитися елементом BODY або елементом FRAMESET.
Перед кожним елементом або після кожного елементу може знаходитися порожній простір (пропуски, перехід на новий рядок, табуляції і коментарі). Розділи 2 і 3 повинні відділятися елементом HTML.
Вот пример простого документа HTML:
<!DOCTYPE "-//W3C//ДАТА ГРОМАДСЬКОСТІ HTML HTML
4.0//EN" "http ://www.w 3.org/КОНЦЕРН/строгий
REC-html40/.дата">
<HTML>
<ГОЛОВА>
<ЗАГОЛОВОК>Мой первый документ HTML</ЗАГОЛОВОК>
</ГОЛОВА>
<ТІЛО>
<P>Привет, мир!
</ТІЛО>
</HTML>
У документі HTML має бути оголошена використовувана в нім версія мови HTML. Оголошення типу документу вказує визначення типу документу (DTD), використовуване в цьому документі.
HTML 4.0 визначає три DTD, так що автори повинні включати у свої документи одне з наступних оголошень типів. Різниця між DTD полягає в підтримуваних ними елементах.
- HTML 4.0 Strict DTD (строге визначення) включає усі елементи і атрибути, що не є небажаними і що не використовуються в документах з кадрами. Для документів, що використовують це DTD, використовуйте таке оголошення типу документу :
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN"
"http ://www.w 3.org/TR/REC - html40/strict.dtd">
- HTML 4.0 Transitional DTD (перехідне визначення) включає усе, що включено в строге DTD, а також небажані елементи і атрибути (більшість з яких відноситься до візуального представлення). Для документів, що використовують це DTD, використовуйте таке оголошення типу документу :
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"
"http ://www.w 3.org/TR/REC - html40/loose.dtd">
- HTML 4.0 Frameset DTD (визначення для кадрів) включає усе, що включено в перехідне DTD, а також кадри. Для документів, що використовують це DTD, використовуйте таке оголошення типу :
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN"
"http ://www.w 3.org/TR/REC - html40/frameset.dtd">
Після оголошення типу документу інша частина документу HTML міститься в елементі HTML. Таким чином, типовий документ HTML має таку структуру:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN"
"http ://www.w 3.org/TR/REC - html40/strict.dtd">
<HTML>
..Тут йдуть заголовок, тіло і т.д..
</HTML>
Дата добавления: 2015-07-22; просмотров: 1064;