НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ. Поряд із стародавніми пісенними традиціями, що продовжували розвиватися в календарній та родинній обрядовості
Поряд із стародавніми пісенними традиціями, що продовжували розвиватися в календарній та родинній обрядовості, виникає новий фольклорний жанр - билини, що уславлювали захисників рідної землі, народних героїв. Цей різновид героїчного епосу стає провідним у народній творчості епохи Київської держави, але згодом зникає з ужитку. Билини співали під акомпанемент гусел. З-поміж билин київського циклу набули поширення зразки, основу яких становили спогади про Володимира Красне Сонечко. Саме з його ім'ям пов'язували важливу подію в історії вітчизняної культури - хрещення Русі.
До скарбниці народної музичної культури Київської держави входили й танці. Про це яскраво свідчить одна з давніх мініатюр, на якій можна побачити танцювальну сцену. У центрі її - танцюристка з довгими опущеними рукавами виконує пластичні рухи, а поруч з нею - троє музик та група людей, які плещуть у долоні. На чаші XII ст. з Чернігова зображено жінку, яка танцює під музику гусляра.
Після введення християнства церковнослужителі намагалися викорінити прадавні язичницькі вірування, проте зробити це супротив волі народу було нелегко. Поступово старі й нові обряди, зазнаючи змін, поєднуючи язичницькі та християнські традиції, утворили своєрідний релігійний дуалізм. Наприклад, стали збігатися в часі давній звичай зустрічати весну з Великоднем, русальні обряди - з християнською Трійцею, свято Купала - з днем Івана Хрестителя, Коляда -з Різдвом Христовим, Щедрий вечір - з йорданськими святами, Водохрещею.
Дата добавления: 2015-02-10; просмотров: 830;