С співвідношенню світу ідей та світу речей
D політичному устрою держави
Е атомістичній теорії
13. Протистояння між Сократом та софістами відбулось внаслідок того, що:
а) софісти брали гроші за освіту, а Сократ – ні;
б) софісти спрямовували зусилля на дослідження космосу, а Сократ – на дослідження людини;
в) софісти сповідували принцип релятивізму, а Сократ наполягав на тому, що справжнє знання повинно бути незмінним;
г) софісти пропагували аморалізм, а Сократ намагався прищеплювати доброчесність;
д) софісти були послідовниками Арістотеля, а Сократ – Платона.
14. Наполягання на тому, що справжнє знання є основою правильних моральних вчинків було характерним для:
а) Сократа;
б) Сенеки;
в) Демокріта;
г) Геракліта;
д) Марка Аврелія.
15. За Платоном слід припустити, що в основі речей лежать вічні та незмінні ідеї, тому що:
а) і світі нічого не виникає із нічого і не зникає в нікуди;
б) тільки за такої умови ми можемо перейти від сприйняття речей до їх мислення;
в) справжнє буття є вічним та незмінним;
г) тільки за такої умови людина зможе мати надійні знання;
д) на поверхні речей все змінюється, але сутність речей залишається незмінною.
Спробуйте проаналізувати усі наведені варіанти відповідей на питання та з'ясувати виправдані моменти в кожному із них; оберіть найбільш правильний варіант відповіді та обґрунтуйте його.
16. Співвідношення філософії Платона та філософії Арістотеля можна передати так:
а) між ними немає нічого спільного;
б) філософія Платона базується на деяких ідеях Арістотеля;
в) філософія Арістотеля базується на вихідних ідеях Платона, але міняє спрямування філософського пізнання;
г) Арістотель запровадив екзистенціально-містичний, а Платон – науково-аналітичний тип філософського мислення;
д) Арістотель був послідовником Піфагора, а Платон – Демокріта.
17. Новаторство Арістотеля полягало в тому, що він розробив:
а) ідею гілеморфізма в питанні про будову всіх речей;
б) науку про закони та форми правильного мислення – логіку;
в) вчення про чотири причини всього сущого;
г) вчення про душу;
д) ідею катарсису – очищення шляхом естетичного переживання.
18. Філософські школи пізньої античності:
а) опікувались докладним вдосконаленням античної натурфілософії;
б) розробляли вчення про найкращу державу;
в) намагались надати кожному окремому індивіду засоби життєвого самоутвердження;
г) прагнули створювати принципово нові філософські теорії;
д) прагнули підпорядкувати філософіютеології.
19. До найперших відкриттів пізньої античної філософії слід віднести:
а) відкриття автономії людського духу щодо обставин життя;
б) відкриття взаємної доповнюваності всіх шкіл античної філософії;
в) створення нової науки – логіки;
г) переведення спрямування філософського пошуку в бік самопізнання;
д) відкриття найперших засад космосу.
20. Спираючись на свої знання шкільного курсу історії спробуйте назвати ті сфери суспільного життя України, в яких так чи інакше фігурують певні історичні здобутки античного світу.
Дата добавления: 2014-12-10; просмотров: 2512;