Прямокутник

Цей примітив являє собою аналог багатокутника, але тільки будуються

завжди чотирикутники. Сторони прямокутника завжди паралельні осям X й Y

системи координат. Для його побудови використовується команда RECTANG

(Прямоуг).

Після введення команди з'являється запит ввести координати першого кута:

Command: _rectang

Specify first corner point or

[Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/ Width]:

(Команда: прямокутник

Перший кут або [Фаска/Рівень/Скругление/Висота/Ширина]:)

Крім вказівки координат першого кута, можна скористатися параметрами запиту команди.

Chamfer (Фаска). Користувач може задати розміри фасок у всіх кутах

прямокутника.

Elevation (Рівень). Задає рівень для прямокутника.

Fillet (Скругление). Дозволяє задати радіус сполучення для кутів

прямокутника.

Thickness (Висота). Задає тривимірну висоту прямокутника (для

тривимірних об'єктів).

Width (Ширина). Дозволяє задати ширину полілінії, на основі якої

будується прямокутник.

Потім програма запропонує ввести координати другого кута майбутнього прямокутника або вибрати потрібний параметр:

Specify other corner point or [Area/Dimensions/Rotation]:

(Інший кут або [Площа/Розміри/Поворот]:)

За допомогою параметра Area (Площа) можна задати площу

споруджуваного прямокутника, а використовуючи Rotation (Поворот) - кут

повороту майбутнього примітива. При виборі параметра Dimensions (Розміри)

програма видає запит про вказівку двох розмірів прямокутника - довжини й

ширини. Задати розміри прямокутника можна також безпосередньо з

командного рядка.

Дуга

Дуга являє собою частину кола. Для побудови дуги використовується

команда ARC (Дуга). Якщо користувач для побудови об'єктів застосовує панель 2D Draw (Двовимірне рисування) пульта інструментів, то для створення дуги необхідно послідовно ввести координати трьох точок, розташованих на цій дузі. Якщо ж побудова дуги по трьох точках користувача не влаштовує, то можна скористатися іншими варіантами побудови. Вибрати необхідний методпобудови можна в меню, що випадає, Draw Arc ( Рисування Дуга).

При натисканні на панелі інструментів Draw (Рисування) кнопки Arc

(Дуга) одержуємо запрошення для вказівки координат початкової точки дуги:

Command: _arc

Specify start point of arc or [Center]:

(Команда: дуга

Початкова точка дуги або [Центр]:)

Потім необхідно послідовно ввести координати другої точки,

розташованої на дузі:

Specify second point of arc or [Center/End]:

(Друга точка дуги або [Центр/Кінець]:)

Після вказівки другої точки потрібно ввести координати кінцевої точки дуги:

Specify end point of arc:

(Кінцева точка дуги:)

Таким чином, ви побудували дугу по трьох точках, тобто шляхом

завдання трьох точок (початкової точки дуги, точки, що лежить на дузі, і

кінцевої точки дуги).

Звичайно дуги створюються в напрямку проти ходу годинної стрілки.

Крім розглянутого вище методу, існує кілька інших способів побудови дуг. Так, якби користувач на запит про другу точку дуги вибрав параметр Center (Центр), та запит був би таким:

Specify center point of arc:

(Центр дуги:)

Далі:

Specify end point of arc or [Angle/chord Length]:

(Кінцева точка дуги або [Кут/Довжина хорди]:)

Існує також можливість побудови дуги при умовах, коли початковою

точкою дуги приймається кінцева точка останнього об'єкта рисунка серед

відрізків і дуг. Тоді програма побудує дугу, дотичну до останнього.

Коло

Рисування кола здійснюється c допомогою команди CIRCLE (Коло). Для побудови кола виконаєте команду Draw Circle (Рисування Коло) і виберіть потрібний варіант із запропонованих:

Center, Radius (Центр, Радіус). Забезпечує побудову кола за заданими

центром і радіусом.

Center, Diameter (Центр, Діаметр). Забезпечує побудову кола за заданими центром і діаметром.

2 Points (2 точки). Забезпечує побудову примітива за двома кінцевими точками його діаметра.

3 Points (3 точки). Забезпечує побудову кола за трьома його точками.

Tan, Tan, Radius (Кас, Кас, Радіус). Забезпечує побудову кола із

зазначеним радіусом, яке дотичне до двох об'єктів.

Tan, Tan, Tan (Три точки торкання). Забезпечує побудову кола,

дотичного в трьох точках.

Можна також скористатися панеллю Draw (Рисування) і вибрати на ній кнопку Circle (Коло).

Для побудови кола AutoCAD за замовчуванням очікує введення

координат центра кола:

Command: _circle

Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]:

(Команда: коло

Центр кола або [3Т/2Т/Ккр (кас кас радіус)]:)

Якщо користувач у відповідь на цей запит вкаже точку, то програма

прийме її за центр споруджуваного кола. Далі піде запит:

Specify radius of circle or [Diameter]:

(Радіус кола або [Діаметр]:)

У відповідь на цей запит користувач може вказати радіус, увівши

відповідне число в командному рядку, після чого побудову кола буде

завершено. Якщо ж користувач вибере параметр Diameter (Діаметр), то

програма побудує коло по зазначеному діаметру.

Для побудови кола, дотичного в трьох точках, необхідно виконати

наступне: встановити на панелі інструментів Object Snap (Об'єктна прив'язка)

режим прив'язки Tangent (Дотична) і за трьома точками побудувати окружність.

Сплайн

Сплайн являє собою згладжену криву, яка точно проходить через задані точки, або відхиляється від них у припустимих межах.

Найчастіше сплайни застосовують для побудови ліній обриву (вони

мають вигляд хвилястих ліній, намальованих немов би "від руки"). Креслити

даний елемент можна за допомогою команди SPLINE (Сплайн), або

викликавши пункт Spline (Сплайн) з меню Draw (Рисування), або

скориставшися кнопкою Spline (Сплайн) на панелі 2D Draw (Двомірне

рисування) пульта інструментів.

Будувати сплайни можна двома способами: шляхом задання визначальних точок ішляхомперетворення згладжених сплайнами поліліній у сплайни.

1.3.10. Еліпс

Еліпс являє собою плоску овальну криву, безліч точок, сума відстаней яких від фокусів еліпса (фіксованих точок) постійна.

Побудова еліпсів у пакеті AutoCAD виконується за допомогою команди

ELLIPSE (Еліпс). Команду можна ввести відразу в командному рядку або

вибрати пункт Ellipse (Еліпс) у меню Draw (Рисування) з наступною вказівкою потрібного варіанта побудови. Можна також скористатися панеллю 2D Draw (Двовимірне рисування) пульта інструментів.

Для побудови еліпса потрібно задати координати двох осей. Спочатку - першої:

Command: _ellipse

Specify axis endpoint of ellipse or [Arc/Center]:

(Команда: еліпс

Кінцева точка осі еліпса або [Дуга/Центр]:)

Потім - другий:

Specify other endpoint of axis:

(Друга кінцева точка осі:)

Після вказівки користувачем координати другої точки осі програма сама обчислює центр еліпса й видає черговий запит:

Specify distance to other axis or [Rotation]:

(Відстань до іншої осі або [Поворот]:)

Тут можна ввести довжину другої осі еліпса. При виборі ж параметра

Rotation (Поворот) еліпс буде побудований шляхом повороту кола щодо першої осі на зазначений користувачем кут.








Дата добавления: 2015-09-07; просмотров: 937;


Поиск по сайту:

При помощи поиска вы сможете найти нужную вам информацию.

Поделитесь с друзьями:

Если вам перенёс пользу информационный материал, или помог в учебе – поделитесь этим сайтом с друзьями и знакомыми.
helpiks.org - Хелпикс.Орг - 2014-2024 год. Материал сайта представляется для ознакомительного и учебного использования. | Поддержка
Генерация страницы за: 0.026 сек.