Символьний тип (char).

Символьний тип — це множина символів кодової таблиці комп'ютера ASCII. Символьна стала - це один символ (1 байт), узятий у лапки на зразок
апострофа.

П р и к л а д. Розглянемо описи символьних змінних, де змінним m1, m2, mЗ і m4 надамо значення латинської літери 'А' чотирма способами:

charm1 ='A', m2 = 0101, m3 = 65, m4 = 0x41;.

Число 65 - це десятковий код символу 'А', 101 - вісімковий, 41 - шістнадцятковий.

П р и к л а д . Розглянемо спосіб визначення десяткового ASCII-коду деякого символу, наприклад 'А':

char с = 'A';

int n = с;.

Змінна nнабуде значення 65.

Логічний тип bool.

Логічний тип характеризується двома значеннями даних: false (хибність) і true(істина). Змінні цього типу займають 1 байт у пам'яті комп'ютера.

Зауважимо, що не всі компілятори підтримують тип да­них bool. Тому, перед тим як його використовувати, варто з'я­сувати можливості компілятора.

 

Перерахований тип

enum - перерахований, призначений для опису об'єктів, котрі належать до певної множини, наприклад {spring, summer, autumn, winter }.

П р и к л а д:

enum week { SUB = 0, /* 0 */

VOS = 0, /* 0 */

POND, /* 1 */

VTOR, /* 2 */

SRED, /* 3 */

HETV, /* 4 */

PJAT /* 5 */

} rab_ned ;

У даному прикладі оголошений тип, що перераховує тег week, з відповідним безліччю значень, і оголошена змінна rab_ned що має тип week.

В програмах можна використовувати глобальні та локальні змінні. Глобальні змінні оголошуються поза будь-якою функцією і доступні для всіх функцій. Локальні змінні по відношенню до функцій є внутрішніми. Вони починають існувати при воді у функцію і знищуються при виході з неї

Типи користувача.

Крім вище описаних стандартних типів даних, можна створювати власні типи користувача

 

typedef <опис типу> <назва нового типу>;

П р и к л а д. Опишемо тип kilkist для позначення коротких цілих даних без знаку:

typedef unsigned short int kilkist;.

Змінні (kill, kil2) цього типу у програмі можна оголосити так:

kilkist kill, kil2;.

Знакові і беззнакові типи

Цілі типи даних, за винятком логічного типу, можуть бути знакові (signed) або беззнакові (unsigned). Знаковий тип призначений як для від’ємних так і для додатніх чисел (включаючи нуль), а беззнакові типи – лише для значень, великих або рівних нулю. Стандартно всі цілі числа (int, short, long) являються знаковими. Щоб получити беззнаковий тип, його потрібно оприділити як unsigned,

Н а п р и к л а д unsign long. Тип unsign int можна скорочено записувати як unsigned. Тобто, під типом unsigned, якщо не вказано продовження, розуміється тип unsigned int.

Визначити, який обсяг пам'яті компілятор надає даному того чи іншого типу, можна за допомогою команди sizeof (<назва типу>).

Н а п р и к л а д, команда sizeof(short int) виведе на екран монітора цифру 2. Це означає, що дане типу short int займає у пам’яті комп’ютера 2 байти.

 

2. Початкове присвоєння значення змінним

Змінна- це пойменована ділянка оперативної пам’яті, де зберігається значення деякої величини. Для роботи зі змінними слід пам’ятати, що :

- кожна змінна програми повинна бути оголошена;

- оголошення змінних звичайно поміщають на початку функції, відразу за заголовком. Слід звернути увагу, що хоча мова C++ допускає оголошення змінних практично в будь-якому місці функції, оголошувати змінні краще все-таки на початку функції, забезпечуючи інструкцію оголошення коротким коментарем про призначення змінної;

- інструкція оголошення змінної виглядає так:

Тип ІмяЗмінної;

П р и к л а д.

int a, c;

float b, d, z;

char w;.

- Змінним можна задавати початкові значення відразу під час оголошення. Це називається ініціалізацією даних. Інструкцію оголошення змінної можна використовувати для ініціалізації змінної. В цьому випадку оголошення змінної записують таким чином:

Тип ІмяЗмінної = Вираз;

Або ІмяЗмінної1 = ІмяЗмінної2 =... = ІмяЗмінної N = Вираз;

а = 8-2; с = d = а + 4; е = d /5 + с;

- в імені змінної можна використовувати букви латинського алфавіту і цифри (першим символом повинна бути буква);

- компілятор C++ розрізняє прописні і рядкові букви, тому, наприклад, імена Summa і summa позначають різні змінні;

- основними числовими типами мови C++ є: int (цілий) і float (дробовий);

після інструкції оголошення змінної рекомендується вказувати призначення змінної.

- Змінна і вираз не обов'язково повинні бути одного типу. Крім того, у виразі можуть бути дані різних числових типів (змішані вирази). Якщо тип змінної не збігається з типом ви­разу, то у C++ відбувається автоматичне перетворення (узгод­ження) типів.

Отже, змінні – це об’єкти, які можуть набувати а також змінювати свої значення під час виконання програми.

П р и к л а д.

а та с – змінні цілого типу (типу Int)

b, d – змінні дійсного типу (типу float). Змінній d надається деяке значення 2.5 відразу під час оголошення (або, іншими словами, змінна d ініціалізується під час оголошення значенням 2.5)

w, q – змінні символьного типу (char). Змінна q ініціалізується значенням ‘a’ під час оголошення.

Тема. Визначення константи в мові С++. Цілочисельні константи. Символьні константи.

План

1. Визначення константи. Опис констант.

2. Цілі константи.

3. Константи з плаваючою крапкою.

4. Символьні константи.

 








Дата добавления: 2015-08-26; просмотров: 2124;


Поиск по сайту:

При помощи поиска вы сможете найти нужную вам информацию.

Поделитесь с друзьями:

Если вам перенёс пользу информационный материал, или помог в учебе – поделитесь этим сайтом с друзьями и знакомыми.
helpiks.org - Хелпикс.Орг - 2014-2024 год. Материал сайта представляется для ознакомительного и учебного использования. | Поддержка
Генерация страницы за: 0.009 сек.