Константи
1) Явні константи (літерали).
2) Іменовані константи
Константи – це величини, які не змінюються.
Не іменовані константи (літерали)
Константи можуть використовуватись в тексті програми, в виразах і операторах.
Константи можуть бути:
- числовими (цілі, дійсні) (45, -62.789б, 0х57),
- рядковими (”Очі - дзеркало душі”),
- символьними ( ‘а’, ‘6’, ‘%’),
Іменовані константи
Іменована константа - це константа, якій присвоєно ім¢я.
Формат об¢яви:
const <тип> <им¢я константи> = <значення> ;
Наприклад, const float PI = 3.14; const int max= 345; const char a=’y’;
Для цілих констант тип можна не вказувати, наприклад, const max= 345;
Для рядкової константи використовується указник:
char *const =”добрий день!”;
Ідентифікатори
Ідентифікатор - це будь-яка послідовність латинських букв, цифр і символу підкреслювання ( _ ), яка починається з букви або символу підкреслювання. Довжина ідентифікатору не обмежується, але оболонка може накладати свої обмеження. Як правило, використовується довжина не більше 255 символів.
Велику і малі літери розрізняються, тобто b1 і B1 є різними ідентифікаторами.
Ідентифікатори використовуються для формування імен різних елементів програми.
В якості ідентифікатора не можна використовувати службові слова.
Змінні
Змінні - це величини, які можуть змінюватись. Змінна - це область в пам¢яті комп¢ютера, де може зберігатись деяке значення для використання. Кожній змінній призначається ім’я, яке формується за правилом ідентифікатора з врахуванням того, що літери в різних регістрах розрізняються. Доцільно змінним давати такі імена, які відображають суть тих величин, які в них зберігаються. Якщо імена складаються з кількох слів їх можна розділяти символом підкреслювання або кожне слово починати з великої букви. Наприклад middl_temperatura (або MiddlTemperatura).
Формат об¢яви змінних:
<клас пам¢яті> <тип> <список змінних> ;
<клас пам¢яті> - визначається одним з чотирьох ключових слів мови С++: auto, extern, register, static, і указує, яким чином розподілятиметься пам'ять під оголошувану змінну, з одного боку, а з іншого, область видимості цієї змінної, тобто, з яких частин програми можна до неї звернутися.
Наприклад, іnt x1, x2;
Одночасноно з об¢явою змінних може бути їх ініціалізація, тобто присвоювання їм початкового значення. Наприклад:
іnt х1 = 5, х=2*2;
Операції
1) Арифметичні операції
2) Логічні операції
3) Операції відношень
4) Операції присвоювання
5) Спеціальні операції
6) Пріоритети операцій
Арифметичні операції
Застосовуються до дійсних і цілих чисел і указників. Можуть бути унарними і бінарними.
Бінарні операції мають два операнди :
+ складання
- віднімання
* множення
/ ділення
% залишок цілочисельного ділення
В операціях множення і ділення (* /) операнди можуть бути будь-яких арифметичних типів. Якщо обидва операнди цілі, то і результат буде цілим, тобто виконується цілочисельне ділення: десяткова частина просто відкидається і округлення не проводиться.. Якщо хоч один з операндів дійсний, то і результат дійсний.. Наприклад
7/4 = 1 17/5 = 3
14/3=4 14.0/3=4.6 14/3.0=4.6 14.0/3.0=4.6
В операції узяття залишку ( %) - обидва операнди повинні бути цілими.
Унарні операції мають один операнд:
+ - знаки чисел
++ інкремент (збільшення на 1)
-- декремент (зменшення на 1)
Операції ++ і -- виконуються швидше, ніж звичайне складання або віднімання (і = і+1).
Ці операції мають по 2 форми: префіксна форма і постфіксна форма запису.
Префіксна форма запису ++a
Постфіксна форма запису a++
В першому випадку змінна спочатку збільшується (або зменшується) на 1, а потім використовується у вирахуванні виразу.
В другому випадку – у виразі використовується поточне значення змінної, а потім воно збільшується (або зменшується) на 1.
Операція застосовується тільки для змінних, для виразу не допускається. Тому запис
+ +( a+1) є помилковим.
Дата добавления: 2015-08-26; просмотров: 856;