Void main(). List<int> List_int;
{
List<int> List_int;
List_int.add(5);
List_int.add(4);
List_int.insert(5,25);
List_int.insert(25,100);
List_int.print();
List_int.print_back();
List_int.remove(25);
List_int.print();
}
Результат роботи програми:
list 5 25 100 4
list back 4 100 25 5
list 5 100 4
У функції main() створюється за допомогою шаблону об'єкт List_int (цей процес називається інстанціюванням). У загальному вигляді при описі об'єкту після імені шаблону в кутових дужках перераховуються його аргументи:
ім’я_шаблону <аргументи>
ім’я_об’єкта [(параметри_конструктору)];
При використанні параметрів шаблону за умовчанням список аргументів може виявитися порожнім, при цьому кутові дужки опускати не можна:
tempiate<class Т = char> class String;
String <>* p;
Для спрощення використання шаблонів класів можна застосувати перейменування типів за допомогою typedef:
typedef List <double> Ldb1;
Ldb1 List_double;
Ми розглянули приклад коли клас Node знаходиться усередині класу List. Якщо ці класи представлені роздільно, тоді опис класу двохзв’язного списку матиме наступний вигляд:
#include <iostream>
using namespace std;
template <class Data> class Node
{
public:
Data d;
Node* next;
Node* prev;
Node (Data dat = 0)
{
d = dat;
next = 0;
prev = 0;
}
};
template <class Data> class List
{
Node<Data>* pbeg,*pend;
public:
List(){pbeg = 0;pend=0;}
~List();
void add(Data d);
Node<Data>* find(Data i);
bool remove (Data key);
Node<Data>* insert(Data key, Data d);
void print();
void print_back();
};
template <class Data>
List<Data>::~List()
{
if(pbeg!=0)
{
Node<Data>* pv = pbeg;
while(pv)
{
pv = pv->next;
delete pbeg;
pbeg = pv;
}
}
}
template <class Data>
void List<Data>::print()
{
Node<Data>* pv = pbeg;
cout << char(10) << " list ";
while(pv)
{
cout << pv->d << " ";
pv = pv->next;
}
cout << char(10);
}
template <class Data>
void List<Data>::print_back()
{
Node<Data>* pv = pend;
cout << char(10) << " list back ";
while(pv)
{
cout << pv->d << " ";
pv = pv->prev;
}
cout << char(10);
}
template <class Data>
void List<Data>::add(Data d)
{
Node<Data>* pv = new Node<Data>(d);
if(pbeg == 0)pbeg = pend = pv;
else
{
pv->prev = pend;
pend->next = pv;
pend = pv;
}
}
template <class Data>
Node<Data>* List<Data>::insert(Data key,Data d)
{
if(Node<Data>*pkey = find(key))
{
Node<Data>* pv = new Node<Data>(d);
pv->next = pkey->next;
pv->prev = pkey;
pkey->next = pv;
if(pkey!=pend)(pv->next)->prev = pv;
else pend = pv;
return pv;
}
return 0;
}
template <class Data>
Node<Data>* List<Data>::find(Data d)
{
Node<Data> *pv = pbeg;
while(pv)
{
if(pv->d == d)break;
pv = pv->next;
}
return pv;
}
template <class Data>
bool List<Data>::remove(Data key)
{
if(Node<Data>*pkey = find(key))
{
if (pkey == pbeg)
{
pbeg = pbeg->next;
pbeg->prev = 0;
}
else if (pkey == pend)
{
pend = pend->prev;
pbeg->next = 0;
}
else
{
(pkey->prev)->next = pkey->next;
(pkey->next)->prev = pkey->prev;
}
delete pkey;
return true;
}
return false;
}
При визначенні синтаксису шаблону було сказано, що в нього, окрім типів і шаблонів, можуть передаватися змінні. Вони можуть бути цілого або перерахованого типу, а також вказівками або посиланнями на об'єкт або функцію. У тілі шаблону вони можуть застосовуватися в будь-якому місці, де допустимо використовувати константний вираз. Як приклад створимо шаблон класу, що містить блок пам'яті певної довжини і типу:
template <class Type, int kol>
Дата добавления: 2014-12-26; просмотров: 730;