Program zadacha3_8;

var а,b,sa,sb:longint;

Begin

writeln('Введіть два числа');

Readln(а,b);

sa:=a; sb:=b;

if a>b then

Begin

b:=sa+sb;

а:=sa*sb;

End

Else

Begin

а:=sa+sb;

b:=sa*sb;

End;

writeln ('первоначальные числа a=',sa,' b=',sb);

writeln ('полученные числа a=',a,' b=',b);

End.

Скласти програму вирішальну квадратне рівняння вигляду ax2+bx+c=0.

Program zadacha3_9;

var а,b,c:integer;

x,d,x1,x2:real;

Begin

writeln('введіть коефіцієнти а,b,c');

Readln(а,b,c);

d:=b*b-4*a*c; {обчислення дискримінанта}

if d<0 then writeln('рівняння не має коренів');

if d=0 then

Begin

writeln('рівнянн має 1 корінь');

x:=-b/(2*a);

writeln('x= ',x);

End;

if d>0 then

Begin

writeln('рівняння має 2 кореня');

x1:=(-b+sqrt(d))/(2*a);

x2:=(-b-sqrt(d))/(2*a);

writeln('x1= ',x1);

writeln('x2= ',x2);

End;

End.

Питання для повторення:

1. В яких випадках після службових слів then і else потрібно писати begin. end, а в яких ні?

2. Чим є складовий оператор?

3. Чому end бажано записувати під begin?

4. Для чого в задачі 3 8 введені змінні sa, sb?

4. В якій з наступних структур допущена помилка? Яка?

 

Завдання для самостійної роботи:

1. Дані дійсні числа x, у (x?y). Менше з цих двох чисел замінити їх напівсумою, а більше - їх подвоєним твором.

2. Дано два цілі числа M, N. Якщо M ділиться без остачі на N, то вивести на екран приватне від розподілу, в осоружному випадку - повідомлення "M на N без остачі не ділиться".

3. Дано три числа. Подвоїти їх, якщо вони впорядковані за збільшенням, інакше негативні замінити їх модулями.

4. Дано три числа. Подвоїти їх, якщо вони цілі, інакше нецілі замінити їх цілими частинами.

5. Дано натуральне число n (n £ 9999). Якщо число чотиризначне, то отримайте і виведіть перевертыш цього числа (3528 > 8253), інакше виведіть відповідь "Число не чотиризначне".

6. Дано натуральне число n. Якщо воно двухзначное, то впишіть в середину нуль (для 56 > 506), інакше виведіть відповідь "Число не двухзначное".

7. Дані натуральні числа до, l ( 1£ до, l £ 8). На клітці (до, l) розташована шахова фігура:

a) кінь b) ферзь

8. Вивести на екран координати кліток, на які може бути схожою дана фігура, при цьому враховуйте, що не можна виходити за межі дошки.

 

 

Вивчаємо “Розгалуження в Pascal”

 

Тема уроку:

Оператор вибору.

 

Мета заняття:

1. Познайомитися із структурою оператора вибору;

2. Навчитися використовувати оператор вибору;

3. Вдосконалення уміння будувати програми мовою Паскаль. Виховувати уважність, активність на уроці.








Дата добавления: 2014-12-09; просмотров: 707;


Поиск по сайту:

При помощи поиска вы сможете найти нужную вам информацию.

Поделитесь с друзьями:

Если вам перенёс пользу информационный материал, или помог в учебе – поделитесь этим сайтом с друзьями и знакомыми.
helpiks.org - Хелпикс.Орг - 2014-2024 год. Материал сайта представляется для ознакомительного и учебного использования. | Поддержка
Генерация страницы за: 0.005 сек.