Void cure(int health, int ammo)
{
this->health += health; // Використання this
monstr::ammo += ammo; // Використання операції ::
}
1.3 Інкапсуляція та приховування інформації
1.3.1. Приховані дані
Мета об’єктно-орієнтованого програмування – відокремити реалізацію об’єкта від його використання. Це можна зробити за допомогою приховування даних.
Приховування даних перешкоджає прямому доступу до даних-членів класу з боку програм, що використовують цей об’єкт. Використання механізму приховування даних забезпечує такі переваги:
– користувачі класу ізолюються від реального представлення даних;
– розроблювачі класу можуть змінювати представлення і джерело надходження даних, не змінюючи структури програми, в котрій цей клас використовується.
Для одержання цих переваг необхідно володіти поняттям видимості членів класу. Видимість дає можливість визначати, до яких членів класу можна одержати доступ. Якщо всі дані-члени класу приховані, як це робиться звичайно, ви повинні визначити ряд функцій-членів, використовуваних для доступу, зміни й опрацювання даних-членів. Ці функції-члени, доступні для користувача, називаються загальним інтерфейсом класу.
Щоб створити клас, використовуючи приховані дані, треба спочатку зрозуміти, як робити члени класу прихованими або видимими поза класом.
Головна мета класу – сховати якнайбільше інформації. Це накладає деякі обмеження на використання даних або коду усередині класу.
Існує три види використання класу:
– самий клас;
– звичайні користувачі;
– похідні класи.
Кожне оголошення усередині класу неявно визначає привілеї доступу, у залежності від того, у якій секції воно з’являється. Існує три привілеї доступу (специфікатора доступу):
1. private;
2. public;
3. protected.
Перші два специфікатори були розглянуті раніше.
Кожна секція в класі починається з приведених вище ключових слів.
Приклад:
Дата добавления: 2014-12-26; просмотров: 700;